pondelok 9. januára 2012

Kriminálnik Modrovský? A čo Martin G.?

Tanečníka Petra Modrovského v pondelok nadránom zastavila polícia. Nešoféroval. Našli mu však podozrivý balíček. Išlo o marihuanu (menej ako 0,25 gramu). Modrovský poznamenal, že bol v nesprávnom čase na nesprávnom mieste, a že ide o zanedbateľné množstvo.

Šoférom bol 31 ročný mladík, ktorý mal podla tvnoviny.sk "v tele amfetamín, metamfetamín, THC aj extázu.". Tak za toto by si zaslúžil basu. Mohol zraziť dieťa, mohol niekoho usmrtiť. A to nie je sranda. Modrovský nie je tiež až taký svätý, podľa portálu mal problémy s políciou už v minulosti. V auguste roku 2010 mu zadržali vodičák pre jazdu pod vplyvom alkoholu. Vtedy 26-ročnému Modrovskému namerali pri policajnej kontrole v bratislavskom Líščom údolí v krvi 1,59 promile alkoholu. Zato by si tiež zaslúžil basu.

Ale teraz má iný problém. Ak sa potvrdí, že išlo o marihuanu, hrozí Modrovskému (maximálne) trojročné väzenie. Tri roky za malé vrecko marihuany je dosť. Ak by šoféroval, nič nepoviem. Ale len preto, že mal u seba trochu sušenej rastliny, je tri roky veľa. Za to nemôžeme nikoho označiť ako kriminálnika. To sú medzi nami iné svine, ktorým nikto nič nemôže.


Kriminálnik??


Oveľa desivejší bol pre mňa ale prípad mladíka, ktorý liečil marihuanou vlastnú mamu (skôr by som povedal, že jej zmierňoval bolesti). Narozdiel od Modrovského ju aj pestoval. To je na 10 rokov väzenia. Pestovať ju začal potom, čo jeho matke pri liečbe rakoviny nezaberali lieky proti bolesti. Dočítal sa, že "tráva" pomáha. Jeho mama si z konope varila čaj a.. matke sa uľavilo.

Tento prípad poznám osobne. Osobne som zažil ako mi chorý otec zomieral pri obrovských bolestiach na rovnakú chorobu. Je to najhorší pocit, aký som v živote zažil. Človek, ktorého máte radi, sa pred vami na posteli zvíja od bolesti a vy mu neviete pomôcť. Doteraz sa mi o tom sníva. Verte mi, že keby som vtedy mal marihuanu, ktorá by mu vedela pomôcť, dal by som mu ju. A bolo by mi jedno, či budem stíhaný. V podobnej situácii bol aj Martin G. z Polomky, preto ho naozaj chápem.

Spomenul som dva prípady. V obidvoch prípadoch hrozí mladíkom obvinenie za prechovávanie omamných látok. Prípady sú rôzne. Ale jedno majú spoločné: Mladíci spáchali zločin.

Sú títo dvaja kriminálnici? Rozhodnutie nechám na vás.

P.S.: Aj ja som mal u seba niekedy dávno balíček. Narozdiel od Modrovského a iných som nebol v nesprávnom čase na nesprávnom mieste. Našťastie. Mohlo byť všetko inak. Mladosť prešla, je zo mňa celkom slušný človek. Vrecúška už u mňa nenájdu.

A platím dane. Aj na to, aby tento štát pohol kriminalizovať mladých ľudí za tri šišky. Pritom ďaleko väčší hajzli sa nám smejú do ksichtu v smotánkach a na nóbl plesoch.

Podporte na VYBRALI.SME



Súvisiace články:
Marihuana sa nebude môcť pestovať na lekárske účely

Zelená marihuane! Konope chcú legalizovať na liečebné účely, ste za?

Modrovský o drogách: Nebol som zhúlený, našli mi len pol dávky!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára