utorok 22. mája 2012

Tip pre politikov: zdaniť viac reklamu

Politici hľadajú zdroje, aby naplnili rozpočet. Mám pre nich jeden návrh: zdaniť viac reklamu.

Politikom sa najľahšie zdaňujú veci, ktoré spôsobujú pôžitok a navyše sú škodlivé. Teda napríklad tabak a alkohol. Ak budete protestovať, politik vám môže oponovať, že vám vlastne šetrí zdravie. A navyše, jesť sa musí, ale fajčiť a piť nie (mimochodom, stále čakáme ako súdruh Fico zníži daň na potraviny a knihy).

Myslím, že rovnako škodia človeku aj reklamy. Vymývanie mozgov určite zanecháva na obyvateľstve hlboké následky, aj keď možno podprahové. Opakovaný slogan sa stáva pravdou a tak sme zaplavovaný roky stále novým a novým pracím práškom, nižšími splátkami, supernajvýhodnejšími paušálmi a ponúk žiť na úver (medzi programom v ktorom osoba plače, lebo jej exekútor kvôli splátkam zobral byt). Aj tak sa čudujem, kto ešte pozerá filmy v televízii, keď pätinu času tvorí reklama. Niekedy film začne o ôsmej (ak vôbec nejaký dávajú) a skončí okolo polnoci. Aj keď je pravda, že aj pre čipsy treba ísť..
Aj keď na druhej strane uznávam, že aj televízie musia z niečoho žiť. Rosničky, farmári, celebrity, silikónové moderátorky, seriáloví herci niečo stoja. Ale aj tak nemusia brať televízny program ako vyplnenie priestoru medzi dvomi reklamami.

Keď sme už pri televíznych reklamách.. Prečo musia televízie prerušovať program? Viac by som uvítal product placement alebo banery. To prvé, teda umiestňovanie produktov v programoch vidieť aj u nás, takže sa herci v seriály povinne napijú džúsu. Aj logo nejakej firmy niekedy prebehne cez obrazovku. Takáto forma reklamy sa mi páči viac, pretože nepreruší napínavý dej filmu. Ale aj tak to radšej všetko skombinujú. Najradšej mám reklamu 2 minúty pred koncom programu. To poteší.

Druhým fenoménom sú bilbordy, ktoré zaberajú každé voľné priestranstvo. Neviem kto ich má čas študovať popri ceste, hlavne keď obsahujú dlhší text. Na Slovensku je ich asi najväčšia hustota, v Bratislave sú asi všade kde sa dá. V poslednom čase som si všimol, že strácajú na popularite, a niektorí politici sa na nás vyškierajú ešte dva roky po voľbách. Práve pred voľbami totiž bilbordy ožívajú, veď politici dostali príspevky z našich daní, tak prečo ich neminúť? A to je dôvod, prečo týmto smerom politici nepôjdu.

Zvýšenie zdrojov štátu z reklamy by trošku zahojilo náš rozpočet, znížilo by to reklamný smog a zvýšilo by to duševné zdravie obyvateľstva. Televízie by to prežili. Možno by to „neprežili“ niektoré televízne a iné celebrity, ale to by sme prežili zase my.

Ale toto politici nikdy nespravia. Nahnevať si média je smrtiaca chyba politika. A ukázať sa na bilbordoch za naše peniaze tiež nie je na škodu.

P.S. Mobilným operátorom by som odporučil menej investovať do reklamy a viac ponúkať kvalitné a lacnejšie služby. To je najlepšia reklama.


Dobrá ukážka použitia product placement je v tomto videu. Pod videom je aj zoznam filmov a umiestnených produktov.



Podporte prosím článok na VYBRALI.SME

11 komentárov:

  1. Presne toto riešenie - zdaniť reklamu a to brutálne, by pomohlo zabiť 2 much y jednou ranou, naplniť kasu a zbaviť sa otravnej reklamy

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Vynikajúci nápad!!!
    Len 2 pripomienky:
    - "Product placement" a inú skrytú reklamu z duše nenávidím. Podobne v novinách reklamu, ktorá sa tvári ako reportáž atď. Chcem vedieť rozlíšiť, kedy vidím reklamu a kedy normálny program.
    - DPH na knihy už Fico znížil za svojej predch. vlády (tuším v 2008 alebo 2009).

    OdpovedaťOdstrániť
  3. genialna myslienka...aspon by sa dala TV znova pozerat nie tie 1000krat sa opakujuce stupidne reklamy..a znizilo by sa aj zvysovanie zvuku az do hlasneho revu..zvlast Orange mi lezie na nervy s tym ich pausalom

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ja som tu skor skeptik. Zdanenie reklamy neprinesie kvalitnejsiu produkciu do televizii, ba skor naopak. Sice reklamy ubudne, ale tie najviac otravne tam budu stale. Problem sucasnej TV je v tom, ze ludia na Slovensku ochotne pozeraju doslova odpad. Ano, rozne farmy, celebrity, neobjektivne spravodajstvo a pod. Toto treba zmenit a nie zdanovat reklamu.
    Plus by som este doriesil sponzorstvo, ktore momentalne skor nefunguje ako funguje.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. najlepší nápad za posledné obdobie,nemá chybu, jednou ranou dve muchy

    OdpovedaťOdstrániť
  6. osobne si myslím že cesta nie je v ´dalšom zdaňovaní (leboto aj tak zas nakoniec zaplatíme my obyčajní spotrebitelia, ale v ŠETRENÍ a najmä PRÍSNOM trestaní korupcie.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vzdy je to lepsie ako zvysovat dan z prijmov, Dph, alebo dodrbat dochodkovy system..

      Odstrániť
  7. A co tak zvysit dan za billboardy! o 300 percentos,alebo aj viac
    aspon bude vidiet na krajinu.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Najlepšie by bolo zaviesť daň z reklamných letákov, čo chodia do poštových schránok. Drvivú väčšinu "adresátov" otravujú a ešte je to aj záťaž pre životné prostredie!

    OdpovedaťOdstrániť
  9. S pozdravom, som pani Stacie Hayesová. Nedávno som vyhral jackpot Mega Million, ktorý sa uskutočnil 7. júna 2019 a dobrovoľne som sa rozhodol venovať sumu 7 000 000,00 USD, ako súčasť môjho charitatívneho projektu na finančnú podporu desiatich (10) šťastných ľudí na celom svete. Váš e-mail bol našťastie vybraný prostredníctvom služieb Google a sociálnych sietí Sponzorované ťahy e-mailov.

    Môžete to overiť tak, že navštívite webové stránky uvedené nižšie a pošlete mi svoju odpoveď
    https://www.megamillions.com/Winners-Gallery/2019/Jackpot-winner-does-her-homework.aspx

    Myslím, že táto vynikajúca príležitosť pre mňa prišla od Boha a tento e-mail ste dostali, pretože môj tím vás vybral za jedného zo šťastných ľudí. Ak ste dostali tento e-mail, ste jedným z šťastných výhercov a všetko, čo musíte urobiť, je odpovedať mi prostredníctvom tohto e-mailu, pretože ho častejšie kontrolujem (stacie.hayes@inbox.ru) s vašimi údajmi, aby som mohol odoslať vaše údaje do platobnej banky.

    láskavo kontaktujte ma pomocou tejto e-mailovej adresy stacie.hayes@inbox.ru, pretože ju kontrolujem častejšie

    OdpovedaťOdstrániť